Cum interpretezi Google Analytics?

Google Analytics este un instrument fantastic care îți oferă o analiză detaliată a traficului și a vizitatorilor  pe site-ul / blog-ul tău. De multe ori, interpretarea măsurilor poate crea confuzie. În acest articol intenționez să clarific orice confuzie legată de termeni, măsuri, parametrii și grafice ca să fii sigur că îți interpretezi corect datele din Google Analytics.

Dacă ai un blog WordPress și nu ți-ai setat încă Google Analytics poți să înveți cum să faci asta dintr-un alt articol: VEZI AICI

Google Analytics se accesează la adresa https://analytics.google.com/analytics/web/

Mai jos sunt cele mai importante metrici din Google Analytics împreună cu explicaţia detaliată.

Imediat cum ai deschis Google Analytics te întâmpină un grafic care conţinue Users, Sessions, Bounce Rate şi Session Duration

Google Analytics Home

Users se referă la numărul de personae (utilizatori) care îţi vizitează site-ul într-o anumită perioadă.

Sessions se referă la numărul de accesări a site-ul tău. Un utilizator poate avea mai multe sesiuni, deci un utilizator poate intra de mai multe ori pe site-ul tău în intervalul de timp măsurat.

Atât Users cât şi Sessions sunt foarte importante.

Bounce rate este procentul de sesiuni în care utilizatorul doar a accesat o pagină a site-ului / blog-ului tău şi nu a interacţionat cu ea, însemnând că nu a făcut scroll down, nu a dat click pe niciun link sau nu a navigat spre o altă pagină. Metrica este calculată împărţind numărul de sesiuni single-page la numărul total de sesiuni. Un procent ridicat al Bounce Rate este un bun indicator că pagina ta nu este primită bine de utilizator şi că utilizatorul nu este captivat de conţinutul paginii. Ar trebui ca scopul tău să fie să faci utilizatorul sa devină captivat de conţinutul paginii şi să exploreze site-ul / blog-ul tau. Aş putea spune că un Bounce Rate bun este sub 75%.

Session Duration necesită mai puţine explicaţii. Acest indicator reprezintă durata unei sesiuni.

Mergând mai jos observi un alt grafic care conţine Traffic Channes, Source / Medium şi Referrals.

Google Analytics Traffic Channel

Traffic Channel reprezintă rutele utilizatorului către site-ul tău. Aici vezi toate sursele grupate. Iată ce înseamnă fiecare:  

  • Organic: aceste vizualizări rezultă din căutările pe motoare de căutare cum ar fi Google
  • Direct:  aceste vizite le primeşti de la utilizatorii care introduc direct în browser URL-ul site-ului / blog-ului tău sau din surse care nu pot fi determinate ([direct)/(none])
  • Social: aceşti utilizatori au intrat pe site-ul tău prin intermediul reţelelor de socializare cum ar fi Facebook, Twitter, Instagram
  • Email:  vizite primite din click-uri pe link-uri din email-uri
  • Paid Search: vizite primite din campanii “paid per click”
  • Referral: vizite primite din link-uri găsite pe alte site-uri
  • Display: vizite primite din reclame cum ar fi bannere plasate pe alte site-uri
  • (Other):  vizite care nu pot fi urmărite Google şi cel mai probabil sunt spam

Source/medium poate crea confuzie daca eşti nou în Google Analytics. Sources se referă la locaţia unde utilizatorul a văzut conţinutul site-ului tau, cum ar fi rezultatele căutărilor Google, Facebook.   

Medium se referă la modul cum utilizatorul a ajuns pe site cum ar fi în urma unei căutări Google sau de pe email. Acestea sunt câteva sources / mediums:

  • google/organic: motorul de căutare Google
  • (direct)/(none): Google Analytics nu poate determina de unde vin utilizatorii
  • google/cpc: campanie “paid per click”
  • facebook.com/referral: din Facebook
  • bing/organic: motorul de căutare Bing
  • co/referral: alţi referali cum ar fi Twitter

Referrals reprezintă sursa unde utilizatorul a găsit adresa site-ului / blog-ului tău şi de unde l-a accesat. Un exemplu ar fi Facebook sau Instagram.

Google Analytics – Audience -> Overview

Dacă accesezi Audience -> Overview vei vedea un grafic asemănator cu cel din Analytics Home dar care conţine câţiva indicatori suplimentari, dar foarte importanţi. Aceştia sunt:

New Users reprezintă numărul de utilizatori care au accesat site-ul tău pentru prima oară în perioada selectată.

Number of Sessions per User reprezintă numărul de sesiuni al fiecărui utilizator adică de câte ori a intrat în medie un anumit utilizator pe site-ul tău în perioada selectată.

PageViews este numărul total de pagini vizitate din site-ul tău în perioada selectată

Pages/Session reprezintă numărul mediu de pagini accesate la fieacare sesiune a unui utilizator.

Un comentariu

Comentariile sunt închise