Recenzie: Ted Talks – „Ghidul oficial TED pentru vorbit în public” – Chris Anderson

Una dintre cele mai bune cărți destinate comunicării și îmbunătățirii abilităților de vorbit în public este “Ted Talks”, scrisă de Chris Anderson.

Oare cine este mai îndreptățit să scrie un ghid pentru vorbit în public decât Chris Anderson, fost jurnalist, și în prezent directorul TED? Ce este TED? TED este o organizație non-profit dedicată răspândirii ideilor, de obicei sub forma unor discuții scurte și puternice (18 minute sau mai puțin). TED a început în 1984 ca o conferință în care tehnologia, divertismentul și designul au fost convergente, iar astăzi acoperă aproape toate subiectele – de la știință la probleme globale – în peste 100 de limbi. Între timp, desfășurarea independentă a evenimentelor TEDx ajută la schimbul de idei în comunitățile din întreaga lume.

Acronimul TED provine de la Tehnology, Entertainment and Design — trei domenii cu subiecte largi care ne modelează în mod colectiv lumea. Însă o conferință TED este încă mai largă, prezentând cercetări și idei importante din toate disciplinele și explorând modul în care se conectează. Toate discursurile TED sunt disponibile online si au totalizat peste un miliard de vizualizari in 2016.

Pentru toți cei care vor să-și împărtășească ideile într-un mod eficient și atractiv, acest ghid reprezintă nu doar o lectură incitantă, ci și o foarte bună sursă de inspirație.

Fie că ești înainte de primul tău discus în public sau fie că ești un vorbitor profesionist, această carte te echipează cu tot ce ai nevoie pentru a-ți atinge obiectivul. Există instrumente care pot face mai puternic orice vorbitor. Chris Anderson a lucrat cu toți invitații TED care au fascinat publicul, iar în paginile acestei cărți ne împărtășește din experiența câtorva dintre ei: Sir Ken Robinson, Amy Cuddy, Elizabeth Gilbert, Salman Kahn, Dan Gilbert, Monica Lewinsky și zeci de alți vorbitori.

Cea mai interesantă parte a cărții consider că este partea a 2-a în care autorul prezintă instrumentele discursului. Un discurs eficient se bazează pe 5 piloni: conectarea , narațiunea, expunerea, persuasiunea, revelația.

  • Prin conectare faci în așa fel încât să le deschizi mințile celor din public pentru a primi ideea ta, pentru că înainte de a transfera o idee în mintea cuiva, ai nevoie de permisiunea sa. Contactul vizual, modestia, amuzamentul și capacitatea de a spune povești sunt elemente ale conectării.
  • Narațiunea este un alt pilon al discursului. Poveștile reprezintă o atracție irezistibilă prin care poți captiva publicul și să te conectezi cu el.
  • Expunerea presupune să aprinzi curiozitatea, să introduci conceptele, să folosești metafore și exemple.
  • Apoi expunerea se leagă de persusasiune când printr-o doză de umor, oferind exemple intense și elemente vizuale remarcabile vei convinge publicul și îți vei consolida ideea.
  • Iar la final, discursului nu trebuie să-i lipsească revelația, acel moment când lași ascultatorii cu gura căscată.

Dacă îți dorești să cucerești rapid publicul și să produci impact prin ideile tale, cartea „Ted Talks – Ghidul oficial TED pentru vorbit în public”este un adevărat manual al secolului XXI pentru o comunicare eficientă și reprezintă o lectură obligatorie pentru oricine.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s