Optimizare blog SEO și câștiguri din Google Adsene

Legături permanente

În acest articol o să prezint o problemă de care m-am lovit recent referitoare la opțiunile de legături permanente ale articolelor WordPress și optimizarea în motoarele de căutare. Ce este o legătura permanentă? WordPress îți oferă posibilitatea de a crea o structură personalizată de URL-uri pentru legăturile permanente și arhivele tale. Structurile personalizate de URL-uri pot îmbunătăți estetica, ușurința în utilizare, compatibilitatea în viitor a legăturilor, dar și indexarea și optimizarea în motoarele de căutare cum ar fi Google. Deci iată ce e de făcut petnru o mai bună clasificare în motoarele de căutare.

Sunt disponibile mai multe opțiuni și taguri pentru a crea o legătură permanentă în URL. Această setare se poate configura din pagina de administrare a blogului WordPress:

Setări –> Legături permanente. Vezi imaginea de mai jos.

URL articole WordPress

Pentru a obține o mai bună clasificare în motoarele de căutare este de preferat ca URL-ul fiecărui articol să conțină o parte din cuvintele din titlul articolului sau alte cuvinte cheie. Este important acest lucru pentru că indexarea în motoarele de căutare se face mult mai ușor după cuvinte decât după numere.

Observi că prima opțiune (cea simplă) îți oferă opțiunea unui URL de forma [https://alexnicolita.ro/?p=123] . Însă varianta pe care o recomand este a doua (zi și nume), examplu: [https://alexnicolita.ro/2020/12/12/optimizare-blog-SEO-castiguri-Adsense/]. Este mai probabil ca cineva la o căutare să găsească articolul tău după cuvintele cheie din titlul articolului decât după un număr (123). Într-adevăr, pentru indexarea paginilor în motoarele de căutare mai contează și tag-urile, conținutul paginilor și ce alte legături există către site-ul tau, dar aspectul URL-ului este de luat în seamă! Pentru o perioadă am avut configurată opțiunea simplă în loc de opțiunea “zi și nume” și am observat o scădere cu 90% a traficului pe blog!

Tag-uri și categorii

Un alt aspect care este luat în considerare de motoarele de căutare este cel legat de tag-uri (etichetele articolelor). Ca să ai o mai bună indexare și clasificare a articolelor trebuie să configurezi etichete relevante conținutului articolului. Numărul optim de etichete este în jur de 10-15.  Etichetele se pot adăuga din editorul articolului, fereastra din partea dreaptă, secțiunea Etichete. Tot de aici poți să setezi o categorie pentru articol și o imagine reprezentativă.

Spre exemplu, dacă scrii un articol despre schi la Poiana Brașov poți adăuga următoarele etichete:

Club Rossignol Poiana Brasov, Descriere pârtii Poiana Brasov, Pârtia Drumul Roșu, Pârtia Lupului , Pârtia Sulinar, Restaurante Poiana Brasov, Schi Poiana Brasov, Stațiune de top Poiana Brasov, Turism Romania, Unde schiem Poiana Brasov, Video pârtii Poiana Brasov

Tag articole WordPress

Optimizare câștiguri Google Adsene

Dacă ai reclame Google pe blog, iată ce trebuie să faci ca să poți obține o rată de câștig mai mare din reclamele difuzate pe blog-ul tău. Soluția constă în fișierul ads.txt. Află mai multe despre fișierul ads.txt în link-ul de mai jos:

https://support.google.com/adsense/answer/7532444?hl=ro

Fișierul ads.txt trebuie încărcat în rădăcina blog-ului tău. Cum faci acest lucru dacă folosești platforma WordPress? Dacă ai blogul găzduit la BlueHost vezi mai jos pașii de urmat.

Accesează contul tău de pe https://www.bluehost.com/ .

Mergi la secțiunea Products și mai departe la File Manager. Se va deschide lista de fișiere și foldere existente în spațiul tău de hosting.

File Manager Blue Host

Va trebui să accesezi folder-ul Public_html și să încarci aici fișierul ads.txt.

Happy blogging!