Recenzie: “Fake” – Robert Kiyosaki

Scrisă în 2019, cartea “Fake” este ultima carte a celebrului autor de cărți de educație financiară, Robert Kiyosaki. Acesta a schimbat felul în care milioane de oameni din întreaga lume privesc banii. Opiniile lui contrazic adesea învățăturile clasice, fiind cunoscut pentru sinceritate, nonconformism și curaj. Este privit la nivel mondial ca un susținător pasionat al educației financiare.

Scopul cărții “Fake” este să te ajute să surpaviețuiești următoarei crize financiare, poate chiar să prosperi și să te îmbogățești.

Această carte este despre 3 tipuri de falsuri: bani contrafăcuți, profesori falși și active contrafăcute.

Bani contrafăcuți

Banii falși au puterea să-i îmbogățească pe cei bogați și să-i sărăcească pe cei din clasa de mijloc și cei săraci. În 1971 Nixon a scos dolarul de pe standardul aurului. Acest lucru a rănit pe cei săraci, pe pensionari și pe cei care se bazează pe venituri fixe pentru că de atunci înainte dolarul nu mai era ancorat de aur. Nu mai exista nimic care să oprească devalorizarea dolarului prin inflație.

Profesori falși

Ce te-a învățat școala despre bani? Pentru majoritatea răspunsul este “nimic”. Cei mai mulți profesori sunt oameni grozavi însă sistemul educațional este defect, permiat și eșuează când vine vorba să pregăteacă elevii pentru lumea reală. În loc să ghideze elevii spre lumină, sistemul educațional duce milioane de tineri spre întunericul financiar și spre cea mai proastă datorie, creditul pentru studenți.

Ar trebui să privim în trecut și să ne întrebăm dacă la școală și la facultate am învățat de la profesori care chiar practică în viața reală ceea ce predau și vorbesc din experiența proprie, sau de la profesori care predau doar din teorie? De la cine ai vrea să înveți, de la un contabil care predă doar din ce a citit în cărți, sau de la un contabil care chiar practică contabilitatea în viața reală? Antreprenoriatul de la cine ai vrea să-l înveți, de la un profesor care te învață despre afaceri din teorie sau de la un proprietar de afaceri de succes? Să investești în imobiliare ai vrea să înveți de la cineva care chiar investește în imbobiliare sau de la cineva care știe doar teorie?

Active contrafăcute

Robert Kiyosaki ne propune, așa cum a făcut-o și în precendetele cărți, să înțelegem și să definim diferența dintre active și pasive. Activele îți bagă bani în buzunar iar pasivele îți scot bani din buzunar.

Prăbușirea pieței imobiliare din 2008 a fost cauzată de active false. Boom-urile și falimentele prin care trece lumea au fost provocate de trilioanele de dolari falși pompați în sistem de către elite. Au rezolvat elitele problema? Sigur că nu. De ce să rezolve problema care le îmbogățește? Viața este frumoasă pentru elite nu și pentru omul de rând.

În 2008, economia globală s-a prăbușit, o dată cu activele contrafacute și creditele ipotecare subprime. Oare băncile care au vândut active contrafăcute în 2008 le mai vând și astăzi? De ce sunt atât de multe pensii subfinanțate și câți oameni care se vor pensioana în curând vor rămâne fără banii de pensie?

Alte recenzii ale altor cărți scrsie de Robert Kiyosaki:

Conspirația celor bogațihttps://alexnicolita.ro/2020/02/05/recenzie-conspiratia-celor-bogati-robert-kiyosaki/

Ce este de fapt educația financiară https://alexnicolita.ro/2020/02/04/recenzie-ce-este-de-fapt-educatia-financiara-robert-kiosaky/